JEJU JOURNEY VIDEO PART 2



Hi guys. Hari ni tersangat la rajin sampai dapat buat dua video sekaligus. Video ni adalah ringkasan perjalanan kami, hari ke-2 di Pulau Jeju. Enjoy! :)

Destinasi:
1. Seongsan Illchubong
- Kawasan kawah berapi. Tapi sekarang tidak aktif dan dijadikan kawasan perlancongan. 3 minit perjalanan dengan menaiki kereta dari Pulmir Pension House. 

2. U-Island a.k.a Udo
- Banyak tempat menarik untuk dilawati. Perjalanan dari Seongsan Port ke Udo dengan feri selama 15 minit ke 20 minit. Jadual feri setiap 30minit. Kami habiskan masa setengah hari di kawasan ni. 

3. Seopjikoji
- Kawasan lapang yang sangat luas dan indah. Berada di tebing laut. Waktu paling menarik untuk dilawati ialah pada bulan April di mana mekarnya bunga canola kuning si sini.

4. San-gumburi Crater
- Juga kawasan kawah berapi dahulunya. Sekarang telah dijaga dan dihiasi dengan tumbuhan dan batuan untuk dijadikan kawasan pelancongan. Kawasan yang sangat cantik pada musim luruh terutamanya dengan adanya rumput "silver glass" yang akan bertukar warna kepada coklat keemasan yang memenuhi hampir keseluruhan kawasan San-gumburi Crater.

5. Songeup Folk Village
- Jika ingin merasakan hidup di zaman dinasti Joseon dan seangkatannya, boleh merasai pengalamannya di sini.

6.  Kkodak-kkodak Guesthouse
 - Rumah penginapan popular di kalangan backpackers dari serata tempat termasuklah pelancong dari Malaysia.

7. Olle Seogwipo Night Market
 - Boleh beli souvenirs murah-murah di sini.

Last sekali, kami berjalan-jalan menikmati angin malam sekitar Seogwipo City sambil mencari jalan untuk ke air terjun esok pagi. Kelihatan Saeyeongyo Bridge (kalau xsilap nama) dari kejauhan  :)


Jeju Day 2 Video - Part 1

Jeju Day 2 Video - Part 2

song credit to: Ikon (Love Scenario)

Lagu ni memang lagu trip kami. Siulan sepanjang driving di Jeju. :)






Comments

Popular posts from this blog

Sinilou Kibambangan Waterpark

Backpackers Day 5 at Seoul, South Korea

Backpackers Day 1 at Seoul, Korea